Z początkiem roku zdecydowałem się zmienić obecnego ubezpieczyciela mieszkania. Skusił mnie szerszy zakres ubezpieczenia za niższą stawkę. I niestety szybko mogłem przetestować trafność mojego wyboru PKO Dom.
Wszystko przez powstanie szkody, do której przyczyniło się zalanie przez sąsiada u góry (uroki mieszkania w bloku). Ucierpiał mój sufit i ściana w dwóch pomieszczeniach (kuchnia i mały pokój). Na szczęście awaria dosyć szybko została zauważona, a jej przyczyna wyeliminowany w następny dzień roboczy. Niemniej pozostałem ze szkodą, którą trzeba było zlikwidować (w sensie dosłownym jak i finansowym).
Z uwagi na to, iż "przezorny zawsze ubezpieczony" zgłosiłem powyższy fakt na stronie dedykowanej zgłoszeniu szkód. Całość trwa kilka chwil. Do moich roszczeń dołączyłem po kilka zdjęć każdego z pomieszczeń. Na kontakt ze strony ubezpieczyciela nie musiałem zbyt długo czekać, bowiem już na drugi dzień miałem telefon o przyjęciu mojego zgłoszenia i przekazaniu go dalej do likwidatora szkód. Okazała się nim firma Mentax S.A. Na drugi dzień zostałem poinformowany, iż likwidator otrzymał zlecenie wraz z linkiem, w której mogłem śledzić status mojej sprawy (7-dniowy uproszczony proces likwidacji szkody). I po tym zapadła kilkudniowa cisza. Po owych 7 dniach otrzymałem telefon z firmy Mentax w celu ustalenia zakresu szkody i propozycji odszkodowania. Przystałem na tą propozycję (kwota podobna do konkurencji za tego typu szkodę) i dzięki czemu na drugi dzień otrzymałem sms z informacją o zamknięciu likwidacji i przekazaniu decyzji do PKO Dom. I nastąpił kolejny kilkudniowy czas zwłoki. Wreszcie po ponad 10 dniach przyszło na maila potwierdzenie wcześniejszych ustaleń z likwidatorem szkody, zaś na drugi dzień przyznana kwota odszkodowania znalazła się na moim rachunku bankowym.
Podsumowując cała procedura trwała 22 dni w wersji uproszczonej. Czy to jest dużo to każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Dla mnie jest zbyt długi czas biorąc pod uwagę zwykłe zalanie. W ubiegłym roku miałem podobny przypadek i u największego polskiego ubezpieczyciela został on rozwiązany w ciągu 3 dni. Na szczęście z tą szkodą można dalej żyć (tj. do uzyskania decyzji likwidatora), ale może być gorzej w przypadku ubezpieczenia samochodowego. Ale może tam są szybsze procedury...Niemniej na razie nie mam ochoty tego sprawdzać i pozostanę przy swojej obecnej polisie.
Kalendarium szkody
05/03/22 - wystąpienie szkody
08/03/22 - zgłoszenie szkody
09/03/22 - kontakt z PKO Dom i przekazanie sprawy do likwidatora
10/03/22 - rejestracja sprawy przez firmę Mentax
17/03/22 - telefon w sprawie szkody i akceptacja wyliczonej kwoty ubezpieczenia
18/03/22 - zamknięcie szkody przez likwidatora i przekazanie decyzji do ubezpieczyciela
29/03/22 - decyzja PKO Dom o przyznaniu wyliczonej kwoty
30/03/22 - wpływ środków na konto
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz